Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Clip. Nowoczesny przeładunek naczep w Swarzędzu

Dalej Wstecz
Autor:

inf.pras.

Data publikacji:
20-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras.

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Clip. Nowoczesny przeładunek naczep w Swarzędzu
fot. Clip Group
W zeszłym tygodniu w Clip Rail Mega Hub Intermodal w Swarzędzu miał miejsce przeładunek naczep w użyciem stacji Lohr Railway System.

Lohr Railway System to technologia pozwalająca na poziomy załadunek standardowych naczep drogowych na wagony kolejowe, bez konieczności użycia dźwigu. Od kilkunastu lat stosowana jest w transporcie intermodalnym, głównie pomiędzy Francją a Włochami. Teraz dostępna jest również w Polsce.

To pierwsza tego typu instalacja nie tylko w Polsce, ale i w jakimkolwiek kraju europejskim na wschód od osi Bettembourg – Orbassano k. Turynu. Do prawidłowego działania wymaga użycia wyspecjalizowanych wagonów wyposażonych w obrotową platformę, na którą wjeżdża ciągnik z naczepą. Po właściwym umiejscowieniu zestaw jest rozłączany, a platforma wraz z naczepą obraca się i ustawia równolegle do osi wagonu.

Co istotne, system umożliwia załadunek na wagony naczep, które ze względu na swoje parametry konstrukcyjne nie mogą być unoszone pionowo z wykorzystaniem dźwigu (reachstackera) bądź suwnicy. Naczepy tego typu stanowią wciąż znakomitą większość wśród naczep eksploatowanych przez przewoźników drogowych w całej Europie.

Do zalet systemu Lohr Railway należą: krótki czas załadunku i rozładunku, możliwość załadunku/rozładunku wielu wagonów jednocześnie i brak konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń przeładunkowych.

Uruchomienie innowacyjnego systemu Lohr Railway to kolejny krok w modernizacji Clip Rail Mega Hub Intermodal, który wpłynie na rozwój całego sektora transportu intermodalnego. Dzięki niemu CLIP Intermodal rozszerzy zdolności ładunkowe pociągu do Luksemburga tworząc ofertę również dla klientów posiadających w swojej flocie jedynie naczepy standardowe.

Stacja Lohr obsługuje połączenie CFL Luxemburg – CLIP Swarzędz – CFL Luxemburg. Docelowo połączenie ma być realizowane 6 razy w tygodniu z użyciem 12 wagonów przewożących 24 naczepy. Z punktu widzenia ochrony środowiska oznacza to znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery w porównaniu z transportem drogowym. Jeden pociąg załadowany 24 naczepami na trasie Bettembourg – Swarzędz – Bettembourg to ograniczenie emisji CO2 o około 260 ton, 6 pociągów tygodniowo to zmniejszenie emisji CO2 o 1560 ton, 24 pociągi miesięcznie to ograniczenie śladu węglowego o 6240 ton!

W przyszłości możliwe będzie poprowadzenie pociągów do kolejnych europejskich destynacji wyposażonych w Lohr Railway System, np. do Calais i Barcelony. Połączenie Swarzędza z Luksemburgiem i dalej z Hiszpanią umożliwi stworzenie jednego z najdłuższych szlaków intermodalnych w całej Europie. Z uwagi zarówno na rachunek ekonomiczny jak i na aspekty ekologiczne, transport intermodalny staje się akceleratorem dla rozwoju gospodarek europejskich i w niebagatelny sposób kształtuje przyszłość naszego kontynentu.



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rekordowe przeładunki kontenerowe w polskich portach przy ogólnym spadku

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: unijny kierunek transportowy?

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: unijny kierunek transportowy?

art. sponsorowany 13 grudnia 2024

Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej

Intermodal i logistyka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Intermodal i logistyka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 04 września 2024

Transport intermodalny: tracimy szansę na sukces?

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: tracimy szansę na sukces?

Paweł Rydzyński 15 sierpnia 2024

Zobacz również:

Rekordowe przeładunki kontenerowe w polskich portach przy ogólnym spadku

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: unijny kierunek transportowy?

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: unijny kierunek transportowy?

art. sponsorowany 13 grudnia 2024

Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej

Intermodal i logistyka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Intermodal i logistyka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 04 września 2024

Transport intermodalny: tracimy szansę na sukces?

Intermodal i logistyka

Transport intermodalny: tracimy szansę na sukces?

Paweł Rydzyński 15 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij